Smart.

Den senaste tiden har jag lyssnat och hört föreläsare som beskriver hur smarta & enkla utvecklingstörda är.
Att vi normalstörda gör allt så kompliserat och negativt.
Så himmla sant!

Skall försöka jobba med mig själv lite grann, mentalt nämligen. Måste få upp motivationen i arbetet och mental träning är aldrig fel.

Hitta en lika underbar rutin som Grunden Boys (fotbollslag) Hans (han har Downs). Jäkla smart den där mannen. Tror på sig själv och döpt om sig till Ravelli, då han är målvakt. Släpper han in bollen i mål (vilket händer hela tiden) ställer han sig i mitten av målet korsar armarna över bröstet och blundar...räknar 1...2...3! Så har det aldrig hänt!!
Han har extremt bra självförtroende också, han föreställer sig att dom vinner.



Att förställa sig det bästa är just det jag ska börja med nu.
Vi människor, speciellt svenskar som alltid ska va så medel och lagom är kungar på att vara just medelmåttor och lägga kommentarer som "jag lovar, jag missar". Det intressant är att ska vi lägga en straff (fortsätter på fotbollstänket) och missar så blir vi lite halv glada och stolta och skriker fram "Vad var det jag sa, jag visste det!!".

Tänk om man bara tänker att man lyckas?!
För det blir ju oftast som man tänker sig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0